Opakowania z papieru

Opakowania tekturowe i torby papierowe zawojowały polski rynek. Mają one bardzo szerokie zastosowania. Opakowania z kartonu, czyli klasyczne pudła są wykorzystywane przez sklepy online dostarczające klientom paczki z różnymi produktami (ubrania, kosmetyki, elektronika itd.). Torby papierowe z kolei stały się codziennością w sklepach stacjonarnych, zwłaszcza odzieżowych. Również w sklepach spożywczych pojawiły się torby z papieru. Torebki foliowe są coraz częściej wypierane przez papierowe w branży spożywczej. Pieczywo, mąka, cukier, ryż, bułka tarta – to tylko niektóre produkty pakowane w opakowania z papieru. Warto pamiętać, że torby spożywcze muszą mieć atest PZH potwierdzający, że mogą być stosowane w kontakcie z żywnością.

Dzisiaj panuje powszechna moda na ekologię. Wielu producentów oferuje opakowania na zamówienie wykonane głównie z papieru. Często są to opakowania wielokrotnego użytku. Najczęściej są wykonane z papieru uzyskanego z recyklingu. Ponownie przetworzony papier zachowuje swoje doskonałe właściwości, a jednocześnie przyczynia się do ochrony środowiska naturalnego. 

Papier – jako materiał biodegradowalny – podlega całkowitemu rozkładowi, nie szkodząc przy tym naturze. Rozkłada się około kilku miesięcy, w przeciwieństwie do toreb foliowych, w przypadku których proces rozkładu trwa paręset lat.

Opakowania wykonane z papieru stanowią świetną formę i nośnik reklamy. Powszechnie dostępne są opakowania na zamówienie. Oprócz dopasowania rozmiaru i typu opakowania (opakowania klapowe, fasonowe, specjalistyczne, torby papierowe itd.), można na nich wydrukować logo firmy, ofertę promocyjną. Kolorowy nadruk dodatkowo wzmacnia efekt marketingowy, przykuwając wzrok potencjalnego konsumenta. Dzięki specjalnym wzmocnieniom papierowe torby reklamowe można zastosować do przenoszenia także cięższych przedmiotów. Wzmocnione dno (z tektury) i uchwyty wykonane ze sznurka, bawełnianej tasiemki lub papieru sprawiają, że torby te są mocne. W zależności od rodzaju uchwytu torby mogą mieć swoje specyficzne zastosowania – np. torby papierowe z uchwytem płaskim chętnie wykorzystywane są w cateringu, a torby z uchwytem sznurkowym jako opakowanie na prezent.

Torby reklamowe najczęściej są powlekane warstwą lakieru, co stanowi bardzo eleganckie wykończenie i uszlachetnia gotowy produkt. Nadruk na torbach wykonywany jest różnymi technikami druku. Jest to między innymi druk offsetowy, druk fleksograficzny oraz sitodruk. Ich zastosowanie gwarantuje trwałość nadruku.

Torby papierowe oraz opakowania kartonowe można po przyniesieniu do domu złożyć i zachować, wykorzystując je jeszcze wielokrotnie. Złożone zajmują w szafie mało miejsca.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Ochrona środowiska, recykling, Reklama i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.