Rola internetu i stron internetowych

Jednym z najważniejszych środków przekazu obecnego wieku stał się Internet. Jest on zarówno medium masowym, kiedy skupia użytkowników na portalach informacyjnych, jak również intymnym, kiedy organizuje życie i wymianę poglądów w ramach mediów społecznościowych. Rozwój sieci teleinformatycznych i związany z tym rozwój Internetu zmienia nie tylko zasady konsumowania tradycyjnych mediów, ale również wpływa na organizację działań marketingowych. Internet przegonił radio, jeśli chodzi o pieniądze, jakie wydawane są na szeroko rozumianą reklamę i promocję.

Popularność Internetu sprawiła, że stał się dla firm jednym z istotniejszych kanałów komunikowania się z klientami. Z tego powodu ogromne znaczenie ma tworzenie stron www, przeznaczonych na serwisy korporacyjne. Wiele osób buduje sobie wyobrażenie na temat danej firmy wyłącznie na podstawie przekazów internetowych. Niewłaściwa, źle dopasowana lub mało funkcjonalna strona internetowa może znacząco zniechęcić klientów. Współczesny rynek wymaga od firm aktywności w relacjach z otoczeniem biznesowym.

Odrębną kwestię stanowią rynki sprzedaży elektronicznej. Projektowanie serwisów internetowych na potrzeby e-commerce umożliwia prowadzenie sklepów skierowanych bezpośrednio do klientów lub platform B2B, obsługujących rynek hurtowy. Aplikacje webowe coraz częściej decydują o rynkowym powodzeniu wielu marek.

Trudno wyobrazić sobie dzisiaj koncepcję biznesową, która pomija Internet, jako kanał dystrybucji towarów, usług lub informacji o firmie bądź marce. Jednocześnie nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie tego typu tendencje miały się odwracać.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Informatyka. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.