Branża e-commerce

klawiaturaStałe wzrosty obrotów na rynkach e–commerce przyciągają coraz więcej podmiotów, które chcą spróbować swoich sił w trudnej sztuce sprzedaży elektronicznej. Duża konkurencja powoduje, że na sukces trzeba solidnie zapracować. Przede wszystkim potrzebny jest bardzo dobry plan biznesowy, dostęp do atrakcyjnych produktów oraz funkcjonalna platforma sprzedażowa. Na rynku nie ma już miejsca na amatorskie rozwiązania. Dlatego w aplikacje internetowe trzeba zainwestować. Tworzenie sklepów internetowych na zamówienie jest dość kosztowne. Dlatego wiele osób wybiera gotowe programy. Decydując się na taki krok, należy uważnie sprawdzić dostępne funkcjonalności oprogramowania.

Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę, czy standardowe opcje zawierają podstawowe możliwości, pozwalające na wspomaganie procesu sprzedaży. Chodzi o sposób tworzenia oferty: dodawanie produktów, automatyczne dopasowanie zdjęć, łatwość dodawania filmów oraz tworzenie kategorii produktów. W prowadzeniu sklepu ważne są moduły, pozwalające na integrację z systemami CRM, programami pocztowymi i firmami kurierskimi oraz umożliwiające bezkolizyjną współpracę z płatnościami online. Wybierając tworzenie sklepów internetowych w oparciu o gotowe produkty, powinniśmy też zwrócić uwagę na funkcję optymalizującą SEO na potrzeby wyszukiwarki.

W toku bieżącej pracy ważna jest możliwość integracji aplikacji, tworzących sklep internetowy, z serwisami społecznościowymi oraz możliwość eksportu produktów do porównywarek cenowych. Bardzo przydatne są również funkcje, używane do prowadzenia marketingu lojalnościowego. Wielu klientów lubi zbierać punkty i wymieniać je na ciekawe nagrody. Cenne bywa też umożliwienie nabywcom wyrażenia opinii na temat naszego sklepu.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Informatyka i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.