Klejenie metalu i szyb autobusowych

Rozwój przemysłu chemicznego i pojawienie się na rynku rozmaitych substancji klejących zmienił również sposoby łączenia metali, szkła i innych elementów. Nowoczesne kleje techniczne umożliwią szybkie klejenie różnych części. Oczywiście klejenie nie zastąpi, przynajmniej obecnie, standardowych technologii łączenia, do których należy spawanie, lutowanie czy skręcanie. Tym nie mniej klejenie jest niezastąpioną metodą wykonania trwałych połączeń w określonych warunkach technicznych.

Nowoczesne kleje techniczne stosuje się do łączenia różnego rodzaju elementów o diametralnie różnych gabarytach. Klejenie jest stosowane, jeżeli tworzona konstrukcja ma mieć jednocześnie dużą sztywność i niską masę. Taką metodę trwałego łączenia metalowych elementów po raz pierwszy wprowadzono w samolotach. Obecnie spotyka się łączenia klejowe w samochodach osobowych, autobusach (m.in. szyby do autobusów) i kontenerach. Rozwój technologii związanych z udoskonalaniem samych klejów wiąże się również z nowymi urządzeniami, służącymi do klejenia. Jednocześnie stale rośnie świadomość inżynierów, że kleje techniczne do klejenia metali są obecnie szeroko dostępne.

Na rynku osiągalne są dla każdego nabywcy bardzo różne kleje techniczne do metalu, szyb autobusowych i innych elementów. W supermarketach budowlanych spotkać można dzisiaj produkty, które do niedawna stanowiły ściśle tajną technologię, używaną w projektach kosmicznych. Najpopularniejszym klejem jest żywica epoksydowa. W formie dwóch składników sprzedawane są kleje oparte na poliuretanie z aktywatorem. Metal można kleić również odpowiednimi klejami silikonowymi i silanowymi. Warto wiedzieć, że profesjonalne kleje techniczne nie są drogie, zwłaszcza w porównaniu do ich funkcjonalności.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kleje i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.