Wywrotki i hakowce

Statystyki gospodarcze pokazują, że w naszym kraju najprężniej rozwija się branża transportowa i budownictwo. Niestety większość naszych firm, działających w tych sektorach, ledwo wiąże koniec z końcem. Przekłada się to na jakość taboru, który dla nich pracuje. Wywrotki, które są podstawowym środkiem transportu budowlanego, zazwyczaj najlepsze lata przepracowały na budowach w krajach Europy Zachodniej. Na nasze budowy trafiają już nieco wyeksploatowane i w związku z tym dużo tańsze egzemplarze. Niekiedy na palcu budowy można spotkać rarytasy, których miejsce powinno być już jedynie w muzeum.

Specjaliści z branży transportowej uważają, że już wkrótce w walkę o nasze rynki włączą się wywrotki wyprodukowane w Chinach. Jedną z konstrukcji, która może okazać się niezwykle popularna, jest ciężarówka Kingan, wyprodukowana przez Iveco Hongyan Commercial Vehicle Cotporation. Fachowcy są zdania, że pojazd nie tylko przypomina europejskie konstrukcje, ale również oferuje podobne parametry techniczne. Atutem tej wywrotki jest duża ładowność, spora moc i relatywnie niska cena.

Chińskie produkty uchodzą za niezwykle awaryjne i nietrwałe. Wielu przedsiębiorców woli inwestować w wyeksploatowane pojazdy wiodących marek europejskich, niż ryzykować zakup aut nieznanej jakości. Co prawda gwarantem standardów tego pojazdu jest Iveco, ale nie wiadomo, jak te gwarancje przełożą się na zaufanie klientów. Jak na razie pojazd zdobywa rynek wewnętrzny w Państwie Środka. Jest o co walczyć, bowiem na tym rynku rocznie sprzedaje się prawie milion pojazdów.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Motoryzacja, Wywrotki i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.